flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рекомендації щодо правил поведінки відповідальних осіб з маломобільними групами населення.

Рекомендації щодо правил поведінки відповідальних осіб з маломобільними групами населення.

Етика спілкування з людьми з інвалідністю, це перш за все толерантність, рівноправ’я, розуміння, шанобливість, визнання та сприйнятливість. Якщо до працівників апарату суду звертається особа, що має інвалідність, то потрібно сприймати її в першу чергу як людину, яка звернулася за послугою, але при цьому слід розуміти і володіти деякими особливостями у спілкуванні з людьми які мають вади опорно-рухового апарату, вади слуху і мови та вади зору.

Вади опорно-рухового апарату.

В більшості будівлі і приміщення суду є недоступними для осіб, які мають проблеми у пересуванні і користуються допоміжними засобами, особливо для тих, які пересуваються в кріслі- візку.

Для забезпечення особі з інвалідністю можливості повідомити працівників суду про необхідність отримати послугу і допомогу у Верховинському районному суді Івано-Франківської області встановлено кнопку виклику спеціаліста, яка розташована при вході в приміщення суду, у зоні досяжності людини, яка сидить у кріслі-візку.

Після виклику спеціаліста до особи з інвалідністю виходить уповноважений представник суду. При потребі потрапити в будинок /приміщення суду необхідно з’ясувати – як допомогти щоб проїхати в дверях, переїхати через поріг, піднятися по сходах тощо. При потребі перенести людину у візку слід запитати, за які частини візка можна брати, щоб піднімати. Не можна хапати без попередження за крісло-візок.

Не можна самовільно поводитись з людиною у візку, не слід котити її без дозволу. Під час спілкування обличчя мають бути на одному рівні: ви повинні або присісти, або сісти поруч на стільці.

Якщо людина в кріслі-візку є разом із супроводжуючою її особою, при спілкуванні необхідно звертатися безпосередньо до особи, якої це стосується. Якщо це стосується особи з інвалідністю, то при спілкуванні потрібно в першу чергу звертатися і розмовляти з нею, а не із супроводжуючою особою.

Вади слуху і мови.

Люди з вадами слуху ззовні без ознак інвалідності. Однак, при цьому вони можуть мати різний рівень втрати слуху і по різному розвинене мовлення. Є люди, які не чують, але розмовляють. Спілкуючись будьте привітними, посміхайтеся. Таким чином людина матиме до Вас довіру.

 - При розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою. Важливо, щоб джерело світла не було за вашою спиною, бо в такому випадку Ваше обличчя буде затінене.

 - Необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати листки паперу, блокнот, ручку/олівець тощо. Звичайно, треба писати читабельним почерком, не формулювати довгих фраз.

 - Не затемнюйте обличчя, особливо уста, і не закривайте його руками, волоссям тощо.

 - Щоб привернути увагу людини, яка не чує, торкніться її злегка за плече або помахайте до неї рукою. Коли Вас помітили, тоді починайте спілкування. Кричати не варто.

 - Якщо нечуюча людина користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звернувся за послугою. Тобто, на нечуючу людину, а не на перекладача.

 - Підтримуйте зоровий контакт, демонструйте спокій та позитивні емоції.

- Під час розмови з людиною, яка має порушення слуху потрібно дивитися саме на неї.

 - Пильнуйте, щоб джерела світла не було за вами. Не затемнюйте свого обличчя.

 - Переписуйтеся, щоб уникнути труднощів при усному спілкуванні.

 - Говоріть ясно та чітко, не змінюйте теми розмови.

 - Якщо спілкуєтеся через сурдоперекладача, звертайтеся безпосередньо до співрозмовника.

З вадами зору.

 Спілкуючись із незрячими людьми називайте себе і, залежно від ситуації, присутніх.

 - Описуйте – де ви знаходитесь і попереджуйте про перешкоди, які є не шляху.

 - У розмові з незрячою людиною завжди звертайтеся безпосередньо до неї Необхідно представитися хто Ви, які маєте повноваження, після чого повинні запитати – чим допомогти.

 - При супроводі у приміщенні попереджуйте про перешкоди, які є на шляху, наприклад: «зараз будуть сходи, двері з порогом тощо». При можливості озвучуйте інформуючи про оточення.

 - Якщо припровадили незрячу людину до якогось кабінету службової особи, то інформуйте, куди ви привели, називайте цю людину і інших присутніх. Якщо збираєтеся читати, попередьте про це.

 - Не замінюйте читання будь-якого документу його переказом, особливо, якщо при цьому треба поставити підпис.

 - Якщо рухайтеся, то попередьте про це.

 - Не тягніть за собою. Поясніть чітко – куди потрібно іти.